pytanie do k/m,swedzenie skory!

  liczba postów: 8
UWAGA: Forum Trans-Fuzji zostało zamknięte. Tworzenie i edycja postów nie są już możliwe.

Wszystkich forumowiczów zapraszamy pod nowy adres: http://transpomoc.pl
do naszego własnego, społecznościowego, Wolnego Forum Transowego.

Zawartośc starego forum zostanie zapisana i przeniesiona w nowe miejsce w postaci archiwum.

na dół strony  
pytanie do k/m,swedzenie skory! 2011.09.16, 19:53
[autor]
czy kogos swedzi skora po testosteronie,szczegolnie glowy,ja nie moge wytrzymac a najgorzej jak sie poce?Zastanawiam sie czy to normalne i czy da sie cos z tym zrobic?
Re: pytanie do k/m,swedzenie skory! 2011.09.16, 23:13
[autor]
Hm, mnie się na testosteronie trochę nasiliła pokrzywka na tle nerwowym, ale łykam na nią amertil (lek antyhistaminowy) i problem nie istnieje. Może Tobie też pomoże?
Re: pytanie do k/m,swedzenie skory! 2011.09.17, 10:03
[autor]

Ja bym proponowała wizytę u alergologa. Leki antyhistaminowe mogą mieć różne powikłania... moja mama podejrzewa, że Zyrtec miał duży wpływ na to, że tak utyłam (dlatego obecnie poza sytuacjami awaryjnymi nie stosuję żadnych leków doustnych na uczulenie - no, poza herbatką, która może nie pomoże, ale na pewno nie zaszkodzi - do ziół mam zaufanie). Opowiedzieć Wam najlepszy numer, jaki mnie spotkał? Na wszelkie wyjazdy wożę ze sobą na wszelki wypadek klemastynę i hydrokortyzon, noszę też przy sobie dawkę uderzeniową (2 tabletki klemastyny i 5 hydrokorytoznu), żeby w razie ostrego ataku uczulenia szybko się poratować. Miałam to 4 razy w życiu (i wierzcie, jest to coś okropnego... ostatnim razem dopóki nie przeszło byłam tak spuchnięta, że nie mogłam otworzyć oczu), ale tak się złożyło, że 3 razy akurat podczas okresu. W Tallinnie akurat przytrafiło mi się NIE w czasie okresu... i niespodzianka: po takiej dawce sterydu następnego dnia zaczęłam krwawić i takie lekkie krwawienie ciągnęło mi się aż do końca "planowej" miesiączki, czyli jakieś 10 dni. Oczywiście jakoś sobie z tym poradziłam, bądź co bądź okres nie przeszkadza np. w skoczniołazowaniu, ale już z góry wiedziałam, że NIE uda się popływać w Paernu.

W każdym razie moje zdanie jest takie, że leki stosowane zewnętrznie są dużo bezpieczniejsze. U mnie ani leki doustne, ani maści nie mają szansy całkowicie usunąć objawów uczulenia, więc wolę te drugie jako bezpieczniejsze. Stosuję maść Protopic i ona potrafi naprawdę szybko dawać ulgę. A swoją drogą moje uczulenie też może mieć podłoże częściowo hormonalne, bo wiele wskazuje na to, że choć jestem ciskobietą, mam naturalnie wysoki poziom androgenów (co skądinąd zupełnie mi nie przeszkadza).

Re: pytanie do k/m,swedzenie skory! 2011.09.17, 20:32
[autor]

Tak na szybko, żeby złagodzić, weź sobie wapno. Może być w tabletkach, może być rozpuszczalne. Może pomoże w dawce uderzeniowej. Ale wizyta u lekarza pewnie się przyda. 


zmian: 1, ostatnia: voca - 2011.09.17, 20:35
Re: pytanie do k/m,swedzenie skory! 2011.09.17, 20:33
[autor]
Cholera, teraz doczytałam, że to tylko do k/m pytanie było:)
Re: pytanie do k/m,swedzenie skory! 2011.09.18, 07:08
[autor]
olo pisze:
czy kogos swedzi skora po testosteronie,szczegolnie glowy,ja nie moge wytrzymac a najgorzej jak sie poce?Zastanawiam sie czy to normalne i czy da sie cos z tym zrobic?
...nie, nie miałem takich sensacji i pewnie coś jest nie tak...polecam mimo wszystko wizytę u lekarza...
Re: pytanie do k/m,swedzenie skory! 2011.09.18, 14:34
[autor]
voca pisze:
Cholera, teraz doczytałam, że to tylko do k/m pytanie było:)

:)Spoko,dzieki:)
Re: pytanie do k/m,swedzenie skory! 2011.09.19, 08:57
[autor]
A propos wapna, Dary Natury i bodaj Herbapol produkują herbatki ziołowe łagodzące uczulenie. Można dostać w sklepach ze zdrową żywnością albo zielarskich. Może warto spróbować - u kogoś z łagodniejszym uczuleniem może pomóc (czy mnie pomaga - tak naprawdę nie wiadomo, ale to samo dotyczy wapna, a że nadmiar wapnia też nie jest zdrowy, zamieniłam wapno na herbatkę).
na górę strony  

forum / dział

  kontakt@transfuzja.org użwamy cookies »  
fundacja na rzecz osób transpłciowych
 
login

hasło

zapomniane hasłozarejestrujzaloguj